חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים: 4 שלבים שיעזרו לכם להיפטר מפטרת הציפורניים!

פטרת ציפורניים: 4 שלבים שיעזרו לכם להיפטר מפטרת הציפורניים!

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי המופיע על העור ונחשבת לאחד מהזיהומים הנפוצים ביותר הקיימים בקרב בני אדם. אנשים רבים מגלים סקרנות בכל הקשור לטיפול טבעי בפטרת הציפורניים, מכיוון שזוהי בעיה איתה נאבקים אנשים רבים. מעטים מודעים לכך שתסמינים של פטרת הציפורניים יכולים למעשה להיות סימן לקיומם של פטריית הקנדידה או השמרים בתוך המערכת שלכם.

“Onychomycosis” או tinea unguium הוא השם לסוג הזיהום שגורם לפטריות להופיע על הציפורניים. זיהום זה נגרם בעקבות צמיחה פטרייתית נסתרת של dermatophytes (פטריות), עובש לא פטרייתי ושמרים (בעיקר זנים שונים של קנדידה).  

בעזרת שינויים בתפריט האוכל (בתזונה), תוספי מזון ושמנים אתריים מסוימים, באפשרותכם לטפל ולחסל את הגורם הבסיסי והעיקרי להופעת פטרת הציפורניים, גם במקרים בהם נאבקתם עם תופעה זו במשך שנים. אקח אתכם דרך השלבים המדויקים המסייעים להיפטר מפטרת הציפורניים מהר ואחת ולתמיד.

 

תסמינים של פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים (onychomycosis) נחשבת לתופעה שכיחה מאוד, המלווה בהערכות המראות כי כ -3 אחוזים עד 12 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מזיהומים פטרייתיים באצבעות הידיים או באצבעות הרגליים שלהם במידה כלשהי.

לאנשים מבוגרים יש נטייה גדולה יותר להידבק בפטרת הציפורניים לעומת אנשים צעירים יותר, ואנשים עם מערכת חיסונית לא תקינה או חלשה רגישים אף יותר להיפגע מתופעה זו.

סימנים המראים שפיתחתם פטרת ציפורניים כוללים:
• הציפורניים שלכם הופכות לשבירות או שצבען משתנה, במיוחד ציפורן בוהן גדולה אשר סבורה להיות דלקתית — אלה הם תסמינים שכיחים של פטרת הציפורניים.
• שינוי לצבע לבנבן-צהבהב או חום המתפתח בחלק הקדמי או בצדדים של הציפורניים.
• הציפורניים מתרככות, נשברות בקלות או מתעבות וצורתן משתנה.
• תחושת כאב סביב הציפורניים.
• הציפורן מתנתקת מהעור או משכבת התאים שמתחת לציפורן.
• כתמים לבנים הנוצרים על פני הציפורן, בצורת כתמים גדולים או בצורת נקודות קטנות מפוזרות (הנקראות בשם ” אוניקומיקוזיס לבנה שטחית”).

סימנים פטרייתיים שאינם נעלמים יכולים להופיע בקצב איטי אולם עלולים להישאר שם במשך שנים. תהליך ההיפטרות מפטרת הציפורניים מצריך סבלנות ודורש זמן על מנת להגיע לריפוי מלא. יכולים לעבור מספר חודשים עד להצלחת הטיפול, אולם התנהלות בהתאם להנחיות הנכונות והיפטרות מהגורם הבסיסי העומד מאחורי פטרת הציפורניים הוא הדבר היחיד שימנע חזרה נוספת של הזיהום.

קיימים למעשה ארבעה סוגים של אוניקומיקוזיס או פטרת הציפורניים:

1. אוניקומיקוזיס תת-ציפורנית דיסטלית (מרוחקת) – זהו הסוג הנפוץ ביותר שקיים ומייצג 58–85 אחוזים מכלל המקרים. סוג זה מתאפיין בציפורן עבה המתפוררת בקלות, ועם שינוי בצבע והיפרקרטוזיס מתחת לציפורניים (קשקשת מתחת לציפורן).
2. אוניקומיקוזיס תת-ציפורנית פרוקסימלי (קרוב) — זהו סוג נפוץ שקיים בקרב חולים מדוכאי חיסון, ציפוי הציפורן מקבל צבע לבן בסמוך לעור המת.
3. אוניקומיקוזיס לבן שטחי — הציפורן הופכת ללבנה ועשויה להתפורר.
4. אוניקומיקוזיס קנדידה – ציפוי הציפורן מתנתקת למעשה משכבת התאים של הציפורן. (3)

גורמים לפטרת הציפורניים

ובכן, בעיקרון מדובר בחוסר איזון בין חיידקים רעים לבין חיידקים טובים בגוף שלכם. בדיוק כמו שקורה עם מצבים בריאותיים אחרים הנובעים מבעיות הקשורות למעיים, כאשר אין לכם בגוף כמות מספיק גדולה של חיידקים טובים שחיים בתוך המעיים שלכם, בסופו של דבר תפתחו רמות גבוהות של שמרים ופטריות (חיידקים רעים) בתוך הגוף שלכם, אשר יכולים להופיע על גבי העור שלכם.

מלבד בריאות לקויה של המעיים, גורמי סיכון אחרים שיכולים להטות את הכף במונחים של היווצרות זיהום כוללים:
• כף רגל של אתלט.
• יצירת מגע עם פטריות, לדוגמא במקומות כגון במכונים לבניית ציפורניים, בבריכות שחייה מזוהמות, בחדרי כושר ובסאונות.
• מיטות ציפורניים (שכבות תאים) פגומות.
• נעילת נעליים מלוכלכות או הדוקות.
• מחלות בעור, כגון פסוריאזיס.
• בעיות של זרימת דם באזור הרגליים, ממצבים בריאותיים כגון סוכרת או מחלה בעורקים.
• מערכת חיסונית מוחלשת.
• נטייה גנטית.

בפרט, זיהומים פטרייתיים בציפורניים יכולים להיגרם על ידי שלושה סוגים שונים של פטרייה, בנפרד או בשילוב:

1. Dermatophytes — פטרייה שגדלה על העור, על השיער ועל הציפורניים אבל אינה חודרת לתוך הרקמות של הגוף. כף רגל של אתלט או Trichophyton rubrum היא הפטרייה הנפוצה ביותר בעור והיא יכולה למעשה להדביק את הציפורניים באצבעות הרגליים. זיהום יכול להתחיל גם בעקבות יצירת מגע עם חפצים שיש עליהם פטריות, כגון קוצץ ציפורניים, פצירות לציפורניים, גרביים, נעליים, רצפות של מקלחת, וכו ‘. פטריות הן הגורם למרבית זיהומי הציפורניים הפטרייתיים.
2. שמרים – סוג של פטרייה שגדלה על העור ועל הציפורניים. בעוד שהשמרים כבר קיימים בגוף האדם, מחלה, נטילת תרופות אנטיביוטיות גלולות למניעת הריון ובעיות במערכת החיסונית עשויות לעורר גידול יתר של שמרים ולגרום לזיהום של שמרים.
3. עובש – המכונה גם בשם nondermatophytes (לא פטריות) , הינו סוג של פטרייה לעתים קרובות גדל בתוך האדמה ועשוי לגדול על העור ועל הציפורניים. סוג זה של פטרייה לרוב אינו מועבר בין אנשים. (4)

סוג הפטריות שגורם tinea unguium או לפטרת הציפורניים נקרא בשם trichophyton (טריכופיטון), והוא יכול לגרום גם לגזזת, לשפשפת, ואפילו לזיהומים באזור הזקן, העור והקרקפת.

טיפול קונבנציונלי

לטיפול בבעיות של הציפורניים באצבעות הרגליים, רוב האנשים פונים לרופאי עור או לרופאים המתמחים בכפות הרגליים, במיוחד במקרים שבהם הזיהום בציפורן מגיע אל מעבר לציפורניים. ישנם אנשים שגם עושים שימוש בטיפולים מקומיים או בתרופות כדי להיפטר מפטרת הציפורניים שלהם, אולם טיפולים מהסוג הזה אינם מצליחים לרוב כטיפול לטווח הארוך או כפתרון לבעיה שעומדת מאחורי הפטרת. (5)

חלק מהתרופות שנועדו לקטול את פטרת הציפורניים שיתכן ונטלתם בעבר כוללות את התרופות: itraconazole או טרבינאפין (terbinafine). את התרופות האלה ניתן לקחת למשך תקופה שבין שלושה לשישה חודשים במסגרת טיפול בדלקות של פטרת הציפורניים, אולם אנשים רבים יגלו כי הפטרייה עדיין חוזרת בשלב מאוחר יותר. (6)

תרופות בצורת טבליות יעילות הרבה יותר בניסיון המאבק בפטרת הציפורניים לעומת טיפולים מקומיים (שטחיים), אבל אין ערובה לכך שהטיפול יעבוד במאה אחוזים הוא מלווה גם במספר גדול יותר של תופעות לוואי, עלול להימשך פרק זמן ארוך יותר וייתכנו אינטראקציות אפשריות. (7) חיסרון נוסף שיש לסוג טיפול זה הוא שהן כמו לשים פלסטר על הבעיה – התרופות אינן נותנות מענה לסיבה בגללה התפתחה הפטרייה מלכתחילה.

טיפול טבעי בפטרת הציפורניים

שלב 1: העלמת מקור השמרים והפטריות
השלב הראשון בטיפול בתופעת פטרת הציפורניים הוא השימוש באחת הדרכים היעילות והטבעיות ביותר הקיימות על מנת להילחם בקנדידה. במילים אחרות, סביר להניח שיהיה עליכם לבצע מספר שינויים בתזונה שלכם ולאמץ דיאטת קנדידה. הטקטיקה הקריטית ביותר לטיפול בצמיחת יתר של קנדידה היא לחסל את מה שמזין את השמרים ואת וירוס הקנדידה החיים במערכת העיכול שלכם מלכתחילה: סוכרים ומוצרי דגנים קונבנציונליים.

Candida albicans (קנדידה אלביקנס) הינו זן נפוץ של שמרים, אשר גדל בתוך גוף האדם. אצל אנשים בריאים, חיידקים אחרים ותאי הדם הלבנים שומרים על זן זה של שמרים תחת שליטה כך שהוא לא יגרום לבעיות, אולם אצל חלק מהאנשים יכולה להיווצר צמיחת יתר של הקנדידה ובעקבות כך לגרום לזיהומים באזורים שונים בגוף. אחת הדרכים שבה הקנדידה מופיעה היא דרך העור שם היא יכולה לגרום לתגובות בולטות או לזיהומים. דרכים אחרות הן על הפה, בנרתיק ובפי הטבעת.

מה הגורם המעורר את קנדידה מלכתחילה? צמיחת יתר זו של שמרים יכולה להתפתח כתוצאה ממספר גורמים, כולל שימוש באנטיביוטיקה, מערכת עיקול לקויה, תפקוד נמוך של המערכת החיסונית, דיאטה עתירה בסוכרים ובדגנים, לחץ או שינויים הורמונליים. כל אלה יוצרים סביבה חומצית המעודדת צמיחה של שמרים והימצאות של קנדידה. אנשים רבים בוחרים לעשות שימוש בקרמים נגד פטריות ללא מרשם או אפילו בתרופות ללא מרשם, אולם אלה מטפלים בתסמינים בלבד, ולא בסביבה שמאפשרת לקנדידה להתפתח ולפרוח.

ברגע שהקנדידה מתמקמת, החיידקים והשמרים מתרבים כתוצאה ממולקולות של סוכר הנכנסות למערכת העיכול דרך המזונות שאתם אוכלים. זו בדיוק הסיבה לכך שאתם חייבים להעלים את הסיבה הבסיסית שעומדת מאחורי התופעה, אשר ככל הנראה נובעת כתוצאה מתפריט התזונה שלכם (ואולי במידה מסוימת גם כתוצאה מאורח החיים שלכם). דבר זה יעזור בסופו של דבר לשחזר את מאזן ה- pH בגוף שלכם, לשפר את תפקוד מערכת החיסון שלכם ולעודד את נוכחותם של החיידקים הטובים בתוך המעיים שלכם.

יהיה קשה להתגבר בצורה יעילה על כל סוג של זיהום שמרים או פטרת ציפורניים מבלי להדוף את ההתמכרות שלכם לסוכר ולעבור לתפריט מזון כמעט ללא סוכר, כמו גם ללא דגנים.

שלב 2: חידוש מלאי החיידקים הבריאים
לאחר הפסקת מקור אספקת החיים לשמרים הגורמים לבעיה, השלב הבא מבחינת שינוי בתפריט התזונה שלכם הוא להתחיל לצרוך כמויות גדולות של מזון התומך בצמיחה של חיידקים טובים.

מזונות-על שיעזרו לגוף שלכם לחדש את רמות החיידקים הבריאים, כוללים מזונות מותססים שונים, מוצרי מזון כגון ירקות מעובדים כולל כרוב כבוש וקימצ’י. אני ממליץ לכם בחום להתחיל ליטול מנה יומית של ירקות מותססים ביחד עם מזונות פרוביוטיים אחרים כגון מוצרי חלב מותססים או קומבוצ’ה.

לדוגמה, יוגורט ויתרונות משקה הקפיר מאפשרים שיפור בתפקוד מערכת החיסון ושיקום בריאות המעיים באמצעות בנייה וחיזוק מנגנוני ההגנה של הגוף שלכם. בנוסף לכך, עליכם לקחת גם תוסף פרוביוטיקה איכותי שיסייע שהאצת תהליך הריפוי.

שלב 3. צריכת כמות גדולה יותר של סיבים, חלבון ושומנים איכותיים
בשלב הבא, התחילו לצרוך תפריט מזון מועשר יותר בסיבים. בשל המבנה שלהם וחוסר היכולת שלנו לספוג אותם, עוברים הסיבים באופן בלתי נספג דרך מערכת העיכול שלנו על ידי אנזימי עיכול וחומצות בתוך הבטן, לוקחים אתם רעלים, פסולת, חלקיקי שומן וכולסטרול שעלולים להצטבר בתוך המעיים.

מכיוון שאתם מוציאים את רוב הסוכרים והדגנים מתפריט המזון שלכם, בנוסף לסיבים, אני ממליץ גם להגדיל את צריכת כמות המזונות עתירי החלבון שאתם אוכלים. הקפידו לקנות בשר של בעלי חיים הניזונים מעשב; ביצים אורגניות או עופות שאינם גדלים בכלובים; מוצרי חלב טריים, לא מפוסטרים; ודגים שנתפסים בטבע – זהו המפתח להשגת כמות מספיק גדולה של חלבון ובמקביל להפחתת רעלנים בתפריט המזון שלכם.

נוסף על מזונות המכילים סיבים וחלבון איכותיים, המעיים שלכם זקוקים גם לכמות גדולה של שומנים בריאים, במיוחד שמן קוקוס. שמן קוקוס מכיל חומצה קפרילית וחומצה לורית (חומצת השומן העיקרית בשמן הקוקוס), שהן חומצות שומן אנטי בקטריאליות ואנטי מיקרוביאליות (חיידקיות) המסייעות לגוף להרוג את הקנדידה.

אם באפשרותכם לצרוך תפריט מזון עשירה בשומנים ובחלבונים טובים ביחד עם מספר סיבים איכותיים – ובאמת להפחית את צריכת כמויות הסוכר והעמילנים – אז תעלו על הדרך הנכונה לחיסול הקנדידה בגוף שלכם, ולכן גם לחיסול הסימנים לפטרת הציפורניים. להלן מספר פרטים נוספים על סוגי המזונות שיש להגביל או להוציא מתפריט התזונה שלכם על מנת להילחם בצמיחת יתר של שמרים ופטריות.

מזונות אותם יש לאכול בכמויות גדולות:
• ירקות צבעוניים – מזונות אלה המלאים בחומרים מזינים מספקים ויטמינים ומינרלים חיוניים במטרה לסייע בריפוי המעיים ולהגביר את המערכת החיסונית.
• מוצרי חלב מועבדים או מזונות מותססים (עם עדיפות למוצרי חלב אורגניים וטריים) – מוצרים אלה מועילים בהחזרת חיידקים טובים למעיים מכיוון שהם מספקים פרוביוטיקה. פרוביוטיקה מסייעת בשליטה על השמרים ויש להם גם השפעות רבות לשיפור מערכת החיסון. לגבי מקורות אחרים של פרוביוטיקה, בנוסף ליוגורט או לקפיר נסו לצרוך מזונות מעובדים כגון קימצ’י, קומבוצ’ה או כרוב כבוש.
• מיצי ירקות/משקאות ירוקים – ירקות ירוקים יסייעו לכם בשיפור התגובה החיסונית שלכם ובשטיפת פסולת, רעלנים וחיידקים מהמעיים. הימנעו מהוספת פירות וסוכר למשקאות הירוקים שלכם ובמקום זה התמקדו בירקות ירוקים טריים. באפשרותכם לעשות שימוש בכמות קטנה של תמצית סטיביה אורגנית כדי לסייע בהמתקת המיצים הצמחוניים שלכם שכן הם אינם מכילים סוכר.
• שמן קוקוס, זרעי פשתן וצ’יה טחונים — זרעי פשתן וצ’יה הם אנטי פטרייתיים ומספקים מקורות בריאים ומרפאים של שומן. שמן קוקוס עושה את אותו הדבר, ובנוסף לכך הוא מכיל גם חומצה לורית שהיא חומצת שומן אנטי מיקרוביאלית ואנטי בקטריאלית (חיידקית) רבת עוצמה.
• שום, כורכום וקינמון – שלושתם יעילים למאבק בזיהומים חיידקיים, בווירוסים ובמעיים לא בריאים.
• מיץ חמוציות לא ממותק — מיץ חמוציות יוצר סביבה שאינה נעימה לשמרים. הקפידו לחפש 100 אחוז מיץ חמוציות נקי ללא תוספת סוכר.
• חלבונים איכותיים שמקורם בעשבים, גדלים במרעה, עופות שאינם גדלים בכלובים ונתפסים בטבע, בקר, ביצים ודגים מהטבע.

מזונות שיש להוציא מתפריט המזון או להגביל באופן משמעותי:
• סוכר – כל הסוגים ככל הניתן, כולל סוכר קנה, סוכר קוקוס, דבש מאנוקה, סירופ מייפל. סוכר מזין שמרים, לכן עליכם להימנע מסוכר בכל מחיר במידה ובאפשרותכם לעשות זאת.
• דגנים – דגנים בסופו של דבר מתפרקים למולקולות של סוכר, שכפי שידוע לכם, מזין את הקנדידה, את השמרים ואת החיידקים הרעים. אפילו לדגנים מלאים (כגון שיבולת שועל, אורז, קינואה) יש את היכולת לגרום להחמרה של הבעיה, אולם עליכם להגביל במיוחד את צריכת הדגנים המזוקקים כגון אלה שעושים בהם שימוש להכנת מאפים, לחמים, דגני בוקר, מאפינס ומזונות ארוזים.
• פירות או מיץ פירות – למרות שפירות נחשבים בדרך כלל לבריאים, הם עשירים בסוכר ויכולים לגרום להחמרה של הקנדידה. למיץ פירות יש גם מחסור בסיבים ולכן גורם לעליות חדות ברמות הסוכר בדם אשר יכולות לגרום לתחושת צורך עז, לאנרגיה נמוכה, לדלקת ולתפקוד לקוי של מערכת החיסון.
• אלכוהול – מייצר יותר שמרים ויש להימנע מצריכתו. משקאות אלכוהוליים רבים עשירים גם בסוכר.
• אי סבילות למזון – חלק מזיהומים של שמרים נובעים כתוצאה מאלרגיות למזון. נסו להימנע ממזונות הגורמים לתגובות שליליות מכל סוג שהוא ושימו לב לתסמינים שאתם חווים כשאתם אוכלים דברים כגון מוצרי חלב, ביצים, אגוזים מסוימים, מזונות ודגנים המכילים חיטה. במידה ואתם חושבים שיש לכם אלרגיה או רגישות למזון, נסו תפריט מזון שאינו מכיל את החומר האלרגני המסוים הזה, על מנת להבין אלו מזונות גורמים לאי סבילות ופעלו למען הוצאת מזונות אלה מתפריט המזון שלכם .

במידה ומשימה זו נראית לכם בלתי אפשרית, זכרו תמיד שאנשים רבים הצליחו לעשות את זה בהצלחה, ובנוסף השינוי הזה אינו חייב להיות לנצח.

התנהלות בהתאם לפרוטוקול זה במשך מספר חודשים יכולה לסייע בפתרון הבעיה לצמיתות, כשלאחר מכן תוכלו בהדרגה להכניס לגוף שוב מקורות של סוכר כגון פירות, או דגנים מלאים, תוך כדי ניטור ומעקב אחר ההתקדמות שלכם. עם זאת, זכרו שחלק מאותם אנשים הסובלים מסוגי קנדידה או משמרים חיו עם המצב שלכם במשך שנים, לכן המאבק בבעיה עשוי להימשך יותר מאשר מספר שבועות או חודשים בלבד.

יתכן צורך באכילה בהתאם לתפריט מזון נוגד קנדידה במשך שישה חודשים או יותר עבור אנשים מסוימים, ועבור אחוז מסוים של אנשים העלמה של כל הפחמימות המזוקקות, המזונות המתוקים והאלכוהול לצמיתות עשויה להידרש על מנת למנוע חזרה של גידול יתר של פטרייה.

שלב 4: שימוש בתוספי מזון, צמחי מרפא  ובשמנים אתריים
השלב האחרון להסרת זיהומים פטרייתיים וזיהומים של שמרים הוא נטילת תוספי מזון, כגון תוסף פרוביוטיקה שהזכרתי קודם לכן. תוסף פרוביוטיקה איכותי יסייע לכם להיפטר משמרים ומקנדידה במערכת שלכם, אשר גורם הלכה למעשה לפטרת הציפורניים שלכם. אני באופן אישי ממליצה על תוסף פרוביוטיקה המכיל לפחות 10+ זנים של פרוביוטיקה עם לפחות 12 מיליארד חיידקים חיוביים.
לרכישת אמזון פרוביוטיק לחץ כאן.

דבר אחרון, הסוד לטיפול טבעי ויעיל בפטרת הציפורניים — ושיעזור להיפטר ממנה לצמיתות— הוא שימוש בשמנים אתריים ובצמחי מרפא. אני באופן אישי ממליצה בהמשך על שמנים אתריים וצמחי מרפא, במידה ואתם מעוניינים להיפטר מפטרת הציפורניים אחת ולתמיד. אני מתייחס לזה כאל אחד הצעדים המכריעים ביותר בתהליך! גם אם תעשו את זה הדבר האחד הזה כדי לפתור את הבעיה שלכם, עם או ללא שינוי בתפריט המזון שלכם (למרות שעליכם לשנות גם את תפריט המזון שלכם!), ייתכן ותוכלו להיפטר מפטרת הציפורניים.

• שמן קופאיבה: הינו שמן טבעי אותו מוציאים מגזע העץ הקופאיבה הגדל באמזונס שבברזיל. נחשב לאחד השמנים היעילים והמובילים במצבי פטרת. מכיל ריכוז גבוהה של בטה קרופילן – ,beta carophyllene. ומסייע גם בחיטוי וריפוי פצעים וחתכים.
• תמציות הצמחים אוניה דה גאטו וטבבויה: צמחים הגדלים באמזונס שבפרו ומסייעים במצבי פטרת.
• שמן חוחובה: מתגבר על יובש ועל חמצון בעור.
• שמן ציפורן: נוגד חיידקים, נוגד פטריות, נוגד חמצון, נוגד דלקת.
• שמן לבנדר: מחטא, מאחה ומחדש רקמות, עוצר דימום, משקם רקמות.
• שמן עשב לימון: נוגד חיידקים ופטריות.
• שמן אורגנו: קוטל פטריות, חיידקים, נגיפים וטפילים.
• שמן שקדים: נספג מהר בגוף ומשאיר תחושה רכה ונעימה על העור. מתאים גם לשיקום והזנת העור.
• שמן זרעי ענבים: מרגיע את העור.

המפתח ללחימה יעילה בתופעת פטרת הציפורניים בעזרת שמנים אתריים והצמחים הוא עקביות. עליכם להאמין בשימוש בשמנים אתריים כדי לראות תוצאות לאורך זמן. אינכם יכולים לעשות זאת פעם ביום, ולאחר מכן לפספס יום פה ושם ולהגיד שאתם לא רואים שינויים. במידה ואתם עושים שימוש בשני שמנים ובצמחים אלה בתדירות של ארבע פעמים ביום במשך חודשיים, ב 90 + אחוז מהמקרים, הדבר יגרום לניקוי פטרת הציפורניים שלכם לצמיתות!

שתפו אותנו בתגובות מה דעתכם על המאמר הזה כאן בדף ועדכנו אותנו אם יש לכם רעיונות נוספים בעניין. 
אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא על המוצר שלנו – אמזוניילס, שמאד יכול לעזור לנו בטיפול יעיל בפטרת הציפורניים.

 

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה.
ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 
מאחלת לכם בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

רוצים להישאר מעודכנים בטרנדים ובטיפים האחרונים בתחום הבריאות הטבעית ?

אם כן, אז אנחנו באלכימיסט כאן בשבילכם

  • בניוזלטר שלנו, שנשלח פעם בשבוע לכל רשימת התפוצה שלנו, תקבלו את כל ההדרכות המתפרסמות בבלוג הבריאות הטבעית של אלכימיסט.
  • הצוות שלנו הינו בעל ידע רב ויש לו את המשאבים לתשובות לשאלות הקשורות לבריאות שלכם.
  • אנחנו נבצע עבורכם את החיפוש והמחקר. ואתם תישארו בעניינים, עם כל הטרנדים הכי עדכניים בבריאות ובאורח חיים בריא. תקבלו גישה לשפע של מידע על שיטות בריאות טבעיות, כולל טיפים ועצות מומחים.
  • תקבלו גם את כל המידע העדכני, על הפורמולות הטבעיות האחרונות, לשילוב בשגרת הבריאות היומיומית שלכם.
  • וזה לא הכל ! תקבלו גם הצעות בלעדיות, הנחות ומבצעים על המוצרים והשירותים שלנו.

 אל תחכו להתחיל את המסע שלכם לעבר בריאות מיטבית. הירשמו עכשיו ותנו לניוזלטר שלנו להיות המדריך שלכם לחיים בריאים ומאושרים יותר:

    אישור דיוור: מאשר לקבל דיוור ועידכונים במייל ובוואטסאפ

    רוצה לקחת את העניינים בידיים ולקבל ייעוץ בריאותי מקיף, הממוקד בך ?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים הבריאותיים הנפוצים, בהתאם לבדיקת הדם שלך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

    2 מחשבות על “פטרת ציפורניים: 4 שלבים שיעזרו לכם להיפטר מפטרת הציפורניים!”

    1. הי שיר
      אני שנים עם בניית צפורניים
      בחודשים האחרונים הצפורן נהייתה ירוקה בחציה
      עדיין ממשיכה בבנייה
      האם צריך להוריד את הבנייה על מנת שהצפורן תחלים
      ואיך ניתן להתרפא??

      1. שיר לויתן

        שלום רב
        כדאי מאוד להפסיק עם הבניה ועם הלקים כדי לטפל בפטרת שהתפתחה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    פוסטים אחרונים

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

     

    0
      0
      העגלה שלך
      העגלה שלך ריקהחזור לחנות
        Calculate Shipping
        Apply Coupon
        Available Coupons
        15% Get 15% off הנחה 15%
        20 Get 20% off
        30 Get 30 off הרשמה לניוז לטר וקבלת קופון 30 ש"ח.
        adi-amazonails Get 20% off
        adi-amazonbeauty Get 20% off
        adi-amazongel Get 20% off
        adi-amazonspray Get 10% off
        adi-ashwagandha Get 20% off
        adi-astaxanthin Get 25% off
        adi-cleanzon Get 20% off
        adi-cordyceps Get 25% off
        adi-curcumin Get 20% off
        adi-diamazon Get 20% off
        adi-gimnema Get 20% off
        adi-green Get 20% off
        adi-guarana Get 20% off
        adi-kaldid Get 25% off
        adi-macacaps Get 20% off
        adi-macadona Get 20% off
        adi-macadrops Get 20% off