שלום אורח/ת, התחבר/י

קורונה – טיפים לשמירה על מערכת חיסון חזקה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קורונה – בעקבות המצב שנכפה על כולנו אני רוצה לשתף אתכם בכמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על מערכת חיסון בריאה וחיונית.

1. סדר יום
אנחנו נמצאים הרבה שעות בבית יחד עם כל המשפחה הגרעינית. זה מצב לא פשוט שמצריך ארגון וסדר.
החשיבות של סדר יום היא לא רק בהיבט של בית מסודר אלא בשביל הסדר הפנימי שלנו.
לילדים קטנים בעיקר עניין הסדר הוא קריטי… הם חייבים לדעת מה עושים בכל שעה ביום. זה נותן להם תחושת ביטחון.
כך גם אצלנו המבוגרים…כשיש סדר יום ויודעים לאן הולכים ומה עושים יש לנו תחושת שליטה על חיינו. לכן ההמלצה על סדר יום היא חשובה מכיוון שברגע שהיום מאורגן גם העולם הפנימי שלנו שליו יותר. כך אנחנו יכולים לשמור על שגרה בימים המורכבים האלה ולדעת שיש לנו עוגן שמחזיק אותנו ולא נותן לנו ללכת לאיבוד.

2. ארוחות בריאות ותזונה נכונה – קורונה
תמיד אני שומעת ממטופלים על חוסר הזמן ועל העומס שהם נמצאים בו שמונע מהם לאכול בריא. בעקבות ההסגר והמצב כרגע, נכפתה עלינו מציאות שבה נהיה הרבה זמן פנוי לרוב האנשים. אני ממליצה לכם לנצל את הזמן והשעות הרבות שאנחנו נמצאים במרחב האישי שלנו- הבית, כדי להשקיע במזון אותו אנחנו אוכלים. לנסות מאכלים חדשים, להציע לילדים תבשילים שבעבר סירבו לאכול ואולי עכשיו יסכימו לטעום. לבנות תפריט ידוע מראש שבו נחליט כל בוקר מה נאכל במשך כל היום. כך גם נשמור על משקל תקין (אם נקפיד לא לנשנש מאכלים מזיקים) וגם נלמד את ילדנו להתנהל נכון עם האוכל.

3. יציאה לשמש קורונה
רבות דובר על חשיפה מבוקרת לשמש ועל הסגולות הבריאותיות שלה.
ויטמין D ידוע כחיוני לשמירה על מערכות גוף רבות וביניהם גם על מערכת החיסון.
יציאה בשעות היום לחצי שעה לגינה, למרפסת או לחצר הבית מיטיבה עם גופנו, מאווררת אותנו
מעטיפת הבטון ועוזרת לגופנו לספוג ויטמין D. בנוסף לשמש יש השפעה אנרגטית טובה והיא מכניסה לנו שמחה ושלווה שאנו זקוקים לה במיוחד בימים אלו.

4. פעילות גופנית קורונה
פעילות גופנית היא כלי יעיל לשמירה על גוף בריא וחיזוק מערכת החיסון.
ידוע שאנשים שעוסקים בספורט באופן קבוע חסינים יותר וגופם מצליח להתמודד עם פתוגנים בצורה יעילה.
עכשיו שאין חדרי כושר ומכונים ללכת אליהם, אפשר לצאת החוצה (בטווח המותר) ולבצע פעילות גופנית.
הליכה של 20 דקות בשמש הנעימה של האביב יעילה מאוד, אפשר לקחת רעיונות משיעורי כושר ביוטיוב, לרכב על אופניים קרוב לבית, לעשות יוגה או פילאטיס ואפילו לעלות במדרגות כל יום במקום במעלית. כל פעילות שתגרום לכם להזיז את הגוף היא מועילה ותורמת לחוזק החיסוני.

5. צפייה בתכנים שליליים קורונה
אני ממליצה לכם להגדיר זמן קבוע מראש ביום (20 דקות זה מספיק) לצפייה בחדשות או בתכנים שעלולים לפגוע במצב רוחנו. להיות מעודכנים במצב זה חשוב אבל הנפש שלנו עדינה וכל אנרגיה שלילית שנכנסת פנימה “מרעילה” אותנו. כל מחשבה שלילית מחלישה את מערכת החיסון שלנו.
יש מחקרים רבים שהראו שחשיבה חיובית וסביבה נקייה מתכנים שליליים מיטיבה עם מערכת החיסון.

6. אנרגיות טובות וחשיבה חיובית
כפי שהזכרתי בסעיף הקודם למחשבה שלנו ולמצב הרגשי שבו אנו נמצאים יש השפעה קריטית על בריאותנו ובמיוחד על מערכת החיסון. ידוע שסטרס, מחליש משמעותית את התנגודת החיסונית ומכלה ויטמינים חשובים כמו ויטמין C שנחשב לויטמין החיסוני.
חשוב לנסות גם בסיטואציה המורכבת שאנו נמצאים כרגע לשמור על אופטימיות, מחשבות טובות, בילוי משפחתי נעים, שיחות מעשירות עם קולגות וחברים, קריאת ספרים מעצימים, שמיעת מוזיקה שאוהבים ואפילו לשלב תרגילי מדיטציה ודמיון מודרך שאפשר למצוא ביוטיוב.

חשוב להבין שהדברים שדיברתי עליהם הרבה יותר חשובים מכל צמח או תוסף תזונה, כי ברגע שהנפש רגועה הכל מסתדר בצורה יותר טובה.

כמובן שיש את צמחי המרפא הכל כך חשובים ויעילים שעליהם אדבר במאמר הבא.

מקווה שיבואו ימים טובים על כולנו.
מאחלת לכם הרבה בריאות!

שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית
לכל שאלה אתם מוזמנים להתקשר אלי לטלפון או וואטס אפ: 054-5555206   

רוצים לקבל מאיתנו הדרכות, ידע וטיפים רק בתחומי הבריאות שמעניינים אתכם ? 

  • עידכונים במייל ובוואטס אפ על כל ההדרכות, הבלוגים והטיפים בתחומי הבריאות שמעניינים אתכם.

  • מייד לאחר ההרשמה, תקבלו למייל שלכם קוד קופון הנחה מיוחד שמקנה לכם 15% הנחה, לרכישות מוצרים ללא הגבלה באתר אלכימיסט.

  • ברכישת כל מוצר באתר תוכלו גם לקבל דוגמיות מוצרים נוספות בחינם.

  • תוכל להתייעץ בטלפון או בוואטס אפ עם הנטורופתית שיר לויתן, על כל נושא בריאותי שמעניין אתכם.

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *