שלום אורח/ת, התחבר/י

לעבור את החורף בשלום בעזרת תזונה נכונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החורף בפתח והוא מביא איתו רוחות סערה שמחלישות את מערכות הגוף ומאתגרות את רמת האנרגיה. מזג האוויר הסגרירי משפיע על דפוסי ההתנהגות והרגלי האכילה, מערכת החיסון חשופה לנגיפים ולווירוסים שונים, והסיכוי לחלות במחלות חורף או פשוט ליפול לדיכאון, גדל.
שמירה על תזונה נכונה וצריכה של פורמולות טבעיות, תעזור לשמור על מערכת חיסון חזקה, וזה בדיוק מה שצריך כדי לעבור את החורף בשלום.

1. אל תתפתו למתוקים
העונה הקרה נוטה להגביר את החשק להתכרבלות ולרביצה, ובתוך זה גם את התשוקה לפחמימות ולסוכרים. הפינוקים המנחמים מזניקים בבת אחת את רמת הסרוטונין בגוף, וגורמים לנו לחשוב שאנחנו שמחים יותר, אבל הם מספקים לגוף אנרגיה "זולה", מגבירים את קצב נפילות הסוכר, וגורמים להשמנה. כדי להתמודד עם החשקים האלה, הקפידו לאכול ארוחת בוקר מזינה ומשביעה שיש בה חלבונים, דגנים מלאים וסיבים תזונתיים, מה שישמור על רמת אנרגיה גבוהה לאורך היום, ויקטין משמעותית את הצורך באוכל מנחם. 

2. הוסיפו חומצות שומן אומגה 3
חומצות שומן אומגה 3 הן מקור בריא וחיוני לתפקוד תקין של התאים בגוף. הן נחשבות לנוגדות דיכאון טבעי, ויעילות למניעת מחלות לב ומחלות אוטואימוניות, לשיפור קוגניטיבי של תפקוד המוח, וכן להעלאת מצב הרוח והפחתת הדיכאון. בגלל שהגוף לא מייצר חומצות שומן אומגה 3, אפשר לצרוך אותן מתוספי תזונה או באמצעות מזונות שונים, דוגמת: סלמון, טונה, סרדינים, זרעי פשתן, פולי סויה ואגוזי מלך.

3. העשירו את הצלחת בסיבים תזונתיים
סיבים תזונתיים המצויים בדגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות, הם דרך יעילה לחזק את מערכת החיסון ומערכת העיכול, ולשמור על רמת אנרגיה מאוזנת. קבוצת הסיבים מסיסים, דוגמת: שיבולת שועל, קטניות, זרעי פשתן, תפוחים, ופירות הדר, ממתנת את העלייה ברמת הסוכר והכולסטרול בדם. קבוצת הסיבים הבלתי מסיסים, דוגמת: דגנים מלאים, קמח מחיטה מלאה ואגוזים, תורמת לתחושת שובע ומעודדת את פעילות מערכת העיכול. וקבוצת הסיבים הפרוביוטיים, דוגמת: דבש, בננה, שום, בצל וכרישה תורמים לבריאות מערכת החיסון והעיכול ומשפרים את ספיגת המינרלים. 

4. אכלו ירקות ירוקים וכתומים
אכילת ירקות ככלל, וירקות ירוקים וכתומים בפרט, תזין את הגוף בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים חיוניים. הירקות הכתומים, דוגמת: גזר, בטטה, דלורית, פלפל כתום, מנגו, תפוזים ונקטרינות, הם מקור מצוין לקרוטנואידים, אותה תרכובת אורגנית שמספקת לגוף יתרונות בריאותיים כמו שפע של ויטמין A, שבין יתר תפקידיו החשובים, עוזר לחזק את מערכת החיסון. כמו כן, הירקות הכתומים מהווים גם מקור מצוין לוויטמין C, אשלגן וחומצה פולית. ירקות בעלי עלים ירוקים, דוגמת: ברוקולי, כרוב, חסה, רוקט, כוסברה, תרד ומלפפונים, מכילים אף הם ויטמינים מסוג A ו-C שמסייעים לשמור על תאי הדם מפני שומנים רעילים, מורידים רמות כולסטרול, מחזקים את מערכת הנשימה וכן את מערכת החיסון.

 5. בשלו עם תבלינים
בצל, שום, ג'ינג'ר וכורכום הם תוספות נפלאות לתבשילים שלכם. לא רק מבחינת הטעם, אלא גם כחיזוק רב עוצמה למערכת החיסון. הבצל עשיר בנוגד חמצון (קוורצטין) היעיל לנטרול רדיקלים מזיקים, הוא אנטי-דלקתי ואנטי-פטרייתי ומסייע לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, ביניהן: מערכת החיסון, מערכת הלב ומערכת העיכול. השום נחשב לאחד מצמחי התבלין היעילים ביותר לבריאות הלב, מחזור הדם ומערכת החיסון. בין יתר שימושיו הבריאותיים הוא אנטי-דלקתי ואנטי אוקסידנטי. הג'ינג'ר הוא צמח בעל טעם חזק וחריף המסייע לתפקוד של מערכת העיכול, להפגת כאבים, לשיפור מערכת הנשימה, להורדת לחץ דם ולחיזוק מערכת החיסון. הכורכום הוא תבלין המשמש ברפואה הסינית וההודית כנוגד חמצון רב עוצמה. החומר הפעיל בו (הכורכומין) יעיל בין יתר סגולותיו הנפלאות, לטיפול בסוגים שונים של דלקות ובחיזוק מערכת החיסון.

 שיהיה לכם חורף שמח – והעיקר הבריאות! 

רוצה לקבל מאיתנו הדרכות, ידע וטיפים רק בתחומי הבריאות שמעניינים אותך ? 

  • עידכונים במייל ובוואטס אפ על כל ההדרכות, הבלוגים והטיפים בתחומי הבריאות שמעניינים אתכם.

  • מייד לאחר ההרשמה, תקבלו למייל שלכם קוד קופון הנחה מיוחד שמקנה לכם 15% הנחה, לרכישות מוצרים ללא הגבלה באתר אלכימיסט.

  • ברכישת כל מוצר באתר תוכלו גם לקבל דוגמיות מוצרים נוספות בחינם.

  • תוכל להתייעץ בטלפון או בוואטס אפ עם הנטורופתית שיר לויתן, על כל נושא בריאותי שמעניין אתכם.

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *