שלום אורח/ת, התחבר/י

לישון כל הדרך לפסגה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

כן, קראתן נכון.

אלה היו המלים שיצאו מפיה של אריאנה הפינגטון, האישה שדורגה במקום ה-52 ברשימת הנשים החזקות בעולם של המגזין פורבס לשנת 2014, במהלך נאום הפתיחה שנשאה לפני מספר שנים מול למעלה מ-4,000 בלוגריות.

היא סיפרה על היום ששינה את חייה והפך אותה מוורקוהולית חסרת מעצורים, אישה שעובדת 18 שעות ביום, למישהי שיודעת לתת לעצמה מנוחה. יום אחד בשנת 1987, העומס פשוט הכריע אותה. היא זוכרת שהייתה בבית, דיברה בטלפון וענתה למיילים, וברגע  הבא מצאה את עצמה שוכבת בתוך שלולית של דם. התשישות הפיזית והנפשית שלה הייתה גדולה כל-כך שהיא פשוט התעלפה. התוצאה הייתה שבר בעצם הלחי וקריאת השכמה ענקית.

בהמשך דבריה אמרה שאם אנחנו רוצות להצליח במשהו בחיים, אנחנו צריכות “לישון כל הדרך לפסגה!” מאז אותו אירוע של תשישות, היא ישנה שמונה שעות בלילה, 90% מהזמן. ואני רק מזכירה לכן. מדובר באריאנה הפינגטון, אולי אחת הנשים הכי עסוקות בעולם, אבל היא דואגת להעמיד את השינה בראש סדר העדיפויות.

כמה שעות שינה יש לכן בממוצע?

ויליאם דימנט, חלוץ מחקרי השינה טוען ש”מיליונים מאיתנו חיים בצורה פחות מאופטימלית ומתפקדים ברמה פחות מאופטימלית, מוחלשים ממחסור בשעות שינה שאנחנו אפילו לא מודעים לקיומו. אנחנו לא בריאים אם השינה שלנו לא בריאה. מכל המחקרים שעשיתי בארבעת העשורים האחרונים על בעיות שינה, הממצא המשמעותי ביותר שעלה הוא שבורות היא הפרעת השינה הגרועה מכולן. אנשים חסרים את המידע הבסיסי ביותר לגבי האופן שבו הם צריכים להסדיר את השינה שלהם, דבר הגורם למידה עצומה של סבל מיותר”.

למרבה הצער, אנחנו חיים בחברה המשבחת חסך בשינה. אנחנו גאים בזה שאנחנו מצליחים “לעבור את היום” על מספר זעום של שעות שינה. אני מרגישה כאילו זה כמעט איזה מין אמונה פנימית שככל שאנחנו נראים יותר עסוקים, כך אנחנו בעצם יותר חשובים. יצרנו תרבות של וורקוהוליות, שבה זה לגמרי מקובל לספר לאנשים כמה אנחנו עסוקים, כמה אנחנו עייפים וכמה אנחנו צריכים “להשלים שעות שינה” בסוף שבוע.

מרגישות כאילו אתן צריכות להשלים שעות שינה מאז שאתן זוכרות את עצמכן?

אם אתן רוצות להיות יותר פעילות, פרודוקטיביות, אנרגטיות, שמחות, בריאות, לתפקד ברמה אופטימלית, לשמור על ריכוז, ולהיות מסוגלות לשלוט באכילה שלכן, אתן צריכות לישון לילות שלמים.

סכמו היום כמה שעות שינה היו לכן בשבוע האחרון (ראשון – שבת). ואז תנו לעצמכן מתנה – יותר שעות שינה בשבוע הקרוב. הציבו לעצמכן יעד ריאלי. למשל, אם ב-7 הימים האחרונים היו לכן בסך הכל 40 שעות שינה. אולי השבוע תתחייבו לשעתיים נוספות.

ספרו לי בתגובות למטה כמה שעות שינה נוספות תיתנו לעצמכן במתנה השבוע!

מלא בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *