שלום אורח/ת, התחבר/י

הטעות הגדולה ביותר בנוגע לקשר בין פעילות גופנית לירידה במשקל בגיל המעבר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כשאנחנו רוצות לרדת במשקל, כל העניין הוא כמה קלוריות מכניסים וכמה קלוריות מוציאים, לא?
ובכן, לא בדיוק.
אם אתן מתוסכלות מהירידה האיטית במשקל ומתאמנות יותר ויותר קשה, כדאי שתקראו את זה.
כשמדובר בירידה במשקל, תפקידה של הפעילות הגופנית קטן בהרבה מזה של התזונה, השינה והלחץ שבו אתן נמצאות. וזה משהו שחשוב מאוד להבין.
אני אומרת 'להבין' כי גם אני יודעת שקשה לקבל את העובדה שפעילות גופנית היא לא הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל. כן, כולנו שמענו במהלך השנים את המנטרות:
"הכל קשור לתזונה ופעילות גופנית".
"את צריכה לאכול פחות ולזוז יותר".
"ירידה במשקל תלויה רק במספר הקלוריות שנכנסות ומספר הקלוריות שיוצאות".
אתן עשויות לחשוב, "אז אם פעילות גופנית היא לא הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל, למה בכלל להתעמל?"
אל תבינו אותי לא נכון. אני עומדת איתנה מאחורי הטענה שפעילות גופנית חשובה מאוד לבריאותנו.
אבל בעיקר מהסיבה הבאה.
פעילות גופנית היא דרך נהדרת לשפר את הכוח, הסיבולת, צפיפות העצם, טווח התנועה, הניידות, הגמישות, היציבה ושיווי המשקל.
מצד שני, אם המטרה העיקרית שלכן היא ירידה במשקל, עדיף שתתמקדו במזון שאתן מכניסות לגוף, במספר שעות השינה שלכן וברמת הסטרס שאתן נמצאות בה ביומיום.
התרומה העיקרית של פעילות גופנית לירידה במשקל באה לידי ביטוי רק אם אתן מתעמלות על בסיס קבוע, מה שמשנה את האופן שבו הגוף שלכן מעבד מזון.
מה שכן, פעילות גופנית עוזרת לישון יותר טוב, מורידה לחץ ומאפשרת לכן לעשות בחירות תזונתיות בריאות יותר.
במילים אחרות, למרות שלפעילות גופנית אין תרומה ישירה לירידה במשקל, היא כן מאפשרת שיפור בתחומים אחרים שתורמים לירידה במשקל.
לכן מומלץ מאוד להמשיך להשקיע בפעילות גופנית, וזאת מתוך הבנה שהיא לא המניע העיקרי לירידה במשקל.

אז הנה לפניכן 15 סיבות טובות לעסוק בפעילות גופנית בגיל המעבר:
• שיפור הכוח
• הגדלת הסיבולת
• הגדלת צפיפות העצם
• הגדלת טווח התנועה
• שיפור הניידות
• הגדלת הגמישות
• שיפור היציבה
• שיפור שיווי המשקל
• שיפור האופן שבו הגוף מעבד מזון
• שיפור השינה
• שיפור מצב הרוח
• שיפור הבחירות התזונתיות
• הפחתת סטרס
• הגדלת הביטחון העצמי
• שיפור איכות החיים הכללית

השאלה החשובה ביותר שאתן צריכות לשאול את עצמכן היא "למה אני מנסה לרדת במשקל?"
אם התשובה היא: כדי להיות בריאה, לשחק עם הנכדים, לטייל ולהתעורר בבוקר עם הרגשה נהדרת, פעילות גופנית בהחלט תספק את הסחורה.
אין ספק שירידה במשקל עושה את החיים קלים יותר, אבל 15 הסיבות שציינתי כאן הן שמעלות את הפעילות הגופנית לראש סדר העדיפויות, גם אם זה אומר שאתן סוחבות קצת יותר משקל משאתן רוצות.

חשוב לזכור שאין איזה גורם אחד ויחיד שתורם לבריאות טובה; מדובר על שילוב של פעילות גופנית, תזונה, שינה והימנעות מסטרס.
אז תמשיכו להתעמל, אבל לא כדי לרדת במשקל – בשביל זה עדיף שתתמקדו בתזונה, שינה והפחתת לחץ.
פעילות גופנית תגרום לכן להרגיש טוב ולנוע בקלות ותשפר את איכות חייכן.

רוצה לקבל מאיתנו הדרכות, ידע וטיפים רק בתחומי הבריאות שמעניינים אותך ? 

  • עידכונים במייל ובוואטס אפ על כל ההדרכות, הבלוגים והטיפים בתחומי הבריאות שמעניינים אתכם.

  • מייד לאחר ההרשמה, תקבלו למייל שלכם קוד קופון הנחה מיוחד שמקנה לכם 15% הנחה, לרכישות מוצרים ללא הגבלה באתר אלכימיסט.

  • ברכישת כל מוצר באתר תוכלו גם לקבל דוגמיות מוצרים נוספות בחינם.

  • תוכל להתייעץ בטלפון או בוואטס אפ עם הנטורופתית שיר לויתן, על כל נושא בריאותי שמעניין אתכם.

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *